Vandaag was maar een halve werkdag, dus rustig aan beginnen. Ik heb wat groentepotjes de etiketten afgehaald. Deze had ik bewaard om spulletjes in te bewaren. De potjes dus in een bak met heet water en wat allesreiniger en na een uurtje gleden de etiketten er met gemak vanaf. Geen lijmresten! Vanavond heb ik alle kraaltjes en kleine prulletjes op kleur in de potjes verdeeld. Een foto is gemaakt!
Met het sorteren kwam ik ook langs mijn houten kistje waar alle restjes wol inzitten. Draadjes die te kort zijn om een echt bolletje van te wikkelen maar te lang om weg te gooien. Ik had deze een beetje opgewikkeld, maar dit werd zo'n rommeltje. De beste ideeen krijg je op de wc zeggen ze? Nou dat klopt! Ik heb de lege wc-rolletjes bewaard. Die vouw je plat en knip je in 4 gelijke delen, zodat je een soort ringen overhoud. Het eind van je wol schuifje in t ringetje en de rest wikkel je erom heen! Op het kartonnetje kun je de kleurcodes en het merk op schrijven. Met een haarschuifje kun je het beginnetje vast klemmen en zorg je er meteen voor dat bij vollere kaartjes de wol er niet afschuift!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten