Vroeg begonnen, 7 uur op het station klaar staan om opgepikt te worden. Door de sneeuw en de lage temperatuur was het wel zo koud dat ik maar in de auto wachtte van mn vriend. Hij had me naar het station had gebracht, dus dat ging prima.
Het werd kwart over 7, het werd half 8... Toch maar even bellen. Telefoon gaat niet over en geeft aan dat het nummer niet in gebruik is: aaah!! En nu? Toen het kwart voor was besloot ik toch maar met de trein te gaan.
Snel een kaartje gehaald en de trein naar Amsterdam genomen. Daar overstappen naar Utrecht. Dan nog rennen naar de bus, nog net gehaald en hop, hop, de school in. Bijna een uur te laat, maar beter laat dan nooit!
Goed, wat is er verder gebeurd de afgelopen week? M'n vriend heeft me verrast met een stapel wol :D
Ik ben er meten mee wezen experimenteren want ik hoorde her en der dat dit er lastige wol is. Begonnen met een 5mm naald en een extra draad erbij was het advies. Dat was dus niks voor mij als beginner met deze draad. Zonder het extra draadje misschien? Dat ging al beter, maar bleef lastig te voelen. Mijn eerst volgende haak is een 10mm. Dat ging super! Dit was niet makkelijk alsnog, maar na een paar keer begon ik te voelen hoe het moest.
Het eerste wat ik gemaakt heb zijn een paar fingerless gloves
Dat ging aardig goed! De steken zijn vrij groot geworden, maar door de fluffy wol toch goed dekkend. Ik zal ze nog in de praktijk proberen, zien of het goed isoleert. Het patroon is erg eenvoudig en komt hier vandaan.
Ik was op dreef! Meer! Wat is nog meer leuk in deze wol? Een mandje! Tadaa!! En ook hiervan de link voor het patroon.
Ik moet clearly werken aan mn fotoshopping skills, maar dat komt goed, hahaha!
Voor de andere kleuren ben ik aan het twijfelen voor het doel. Ik was van plan er een mooie deken mee te maken, maar de wol is toch wel erg lastig. Ik zou moeten oefenen naar een kleinere naald, maar om er dan alsnog 1,5 meter aan deken van te maken? Daar denk ik nog even over na!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten