dinsdag 31 januari 2012

Dinsdag

Vandaag was maar een halve werkdag, dus rustig aan beginnen. Ik heb wat groentepotjes de etiketten afgehaald. Deze had ik bewaard om spulletjes in te bewaren. De potjes dus in een bak met heet water en wat allesreiniger en na een uurtje gleden de etiketten er met gemak vanaf. Geen lijmresten! Vanavond heb ik alle kraaltjes en kleine prulletjes op kleur in de potjes verdeeld. Een foto is gemaakt!

Met het sorteren kwam ik ook langs mijn houten kistje waar alle restjes wol inzitten. Draadjes die te kort zijn om een echt bolletje van te wikkelen maar te lang om weg te gooien. Ik had deze een beetje opgewikkeld, maar dit werd zo'n rommeltje. De beste ideeen krijg je op de wc zeggen ze? Nou dat klopt! Ik heb de lege wc-rolletjes bewaard. Die vouw je plat en knip je in 4 gelijke delen, zodat je een soort ringen overhoud. Het eind van je wol schuifje in t ringetje en de rest wikkel je erom heen! Op het kartonnetje kun je de kleurcodes en het merk op schrijven. Met een haarschuifje kun je het beginnetje vast klemmen en zorg je er meteen voor dat bij vollere kaartjes de wol er niet afschuift!


maandag 30 januari 2012

Maandag

Het was vandaag weer een schooldag.
Vroeg begonnen, 7 uur op het station klaar staan om opgepikt te worden. Door de sneeuw en de lage temperatuur was het wel zo koud dat ik maar in de auto wachtte van mn vriend. Hij had me naar het station had gebracht, dus dat ging prima.
Het werd kwart over 7, het werd half 8... Toch maar even bellen. Telefoon gaat niet over en geeft aan dat het nummer niet in gebruik is: aaah!! En nu? Toen het kwart voor was besloot ik toch maar met de trein te gaan.
Snel een kaartje gehaald en de trein naar Amsterdam genomen. Daar overstappen naar Utrecht. Dan nog rennen naar de bus, nog net gehaald en hop, hop, de school in. Bijna een uur te laat, maar beter laat dan nooit!

Goed, wat is er verder gebeurd de afgelopen week? M'n vriend heeft me verrast met een stapel wol :D

Ik ben er meten mee wezen experimenteren want ik hoorde her en der dat dit er lastige wol is. Begonnen met een 5mm naald en een extra draad erbij was het advies. Dat was dus niks voor mij als beginner met deze draad. Zonder het extra draadje misschien? Dat ging al beter, maar bleef lastig te voelen. Mijn eerst volgende haak is een 10mm. Dat ging super! Dit was niet makkelijk alsnog, maar na een paar keer begon ik te voelen hoe het moest.
Het eerste wat ik gemaakt heb zijn een paar fingerless gloves

 Dat ging aardig goed! De steken zijn vrij groot geworden, maar door de fluffy wol toch goed dekkend. Ik zal ze nog in de praktijk proberen, zien of het goed isoleert. Het patroon is erg eenvoudig en komt hier vandaan.
Ik was op dreef! Meer! Wat is nog meer leuk in deze wol? Een mandje! Tadaa!! En ook hiervan de link voor het patroon.

Ik moet clearly werken aan mn fotoshopping skills, maar dat komt goed, hahaha!
 Voor de andere kleuren ben ik aan het twijfelen voor het doel. Ik was van plan er een mooie deken mee te maken, maar de wol is toch wel erg lastig. Ik zou moeten oefenen naar een kleinere naald, maar om er dan alsnog 1,5 meter aan deken van te maken? Daar denk ik nog even over na!



Vrijdag

Zo, het grootste deel van de werkweek is voorbij. Zelf moet ik nog een dag werken voor mijn weekend echt begint.
Het examen? Ja ging wel, denk ik. Ik vind dat altijd moeilijk inschatten. Makkelijk was het echt niet, maar ook niet megamoeilijk. De stress ervan is weg, nu weer lekker relaxen :)

maandag 23 januari 2012

Maandag

Normaal zou ik nu op school zitten, maar omdat er examens zijn gaat dat niet. Dus thuis aan de studie.
Samenvatting is gemaakt. Aantekeningen nagelezen. Alleen nog de laatste schrijfsels uittypen. 
Met dit examen zou ik moeten bewijzen dat ik kennis heb over aparte contactlenzen. Hoe deze aangepast worden, hoe ze opgebouwd zijn en waneer je deze toepast. Het gaat om asferische, torische en presbyope contactlenzen. Daarnaast wordt ook de tranenscoop en keratoconus behandeld.
Erg interessante stof, maar dus erg veel. Ik moet wel zeggen dat dit onderdeel mijn interesse in contactlenzen verder heeft ontwikkeld.
Ben ik dus blij mee :)

Als beloning voor mezelf heb ik de printerkast overhoop gehaald. Alles wat erin zat aan printpapier, pennen en informatieboekjes heb ik gesorteerd en lekker compact weg geruimd. Lekker veel ruimte gemaakt voor mijn haakspulletjes!
Het kleine stapeltje haakboeken ligt er nu mooi in. De lade is nu ingedeeld met alle aangebroken bolletjes wol en een kistje met de nog bruikbare korte eindjes. De kast heeft 3 leuke vakjes waar je een wijnfles mooi in zou leggen. Daar staan nu wat glazen potjes met belletjes en hangertjes mooi gesorteerd. Verder is het mandje met kleine bruikbare dingetjes ook in zo'n vakje gezet. Alle ringetjes, lintjes en kleine naalden liggen dus ook op zn plek.
Ik ben er zowaar een beetje trots op!

Minder leuk vandaag: mijn mannetje is snipverkouden. Wakker geworden met een zere rug, volle neus en vol hoofd. Nu loopt hij rond met en tissuebox in zijn hand en waterige ogen... Nu maar hopen dat hij er snel vanaf is en ik het morgen niet ook heb.

zondag 22 januari 2012

Zondag

Zondag de 22e, wat een dag vandaag... Ken je de afkorting S.O.G.? Dat was volledig op mij van toepassing. Dinsdag aanstaande heb ik een examen. Ik ben bezig met een opleiding om mij te specialiseren in contactlenzen. De leerstof is niet gemakkelijk, het is veel. Het meeste is goed behandeld op school, maar je moet zelf ook nog wat doen, natuurlijk. Morgen heb ik nog een hele dag en dan komt het erop aan.
Studie Ontwijkend Gedrag... Wat heb ik in de tussentijd gedaan? Een beetje facebook, een beetje met de katten knuffelen. Naar de McDonalds geweest. En inspiratie opgedaan op mn laatste hobby: haken. Het schijnt weer helemaal hip te zijn. Toch is het bij mij niet veroorzaakt door mode, maar door mn zusje. Een zwak voor handwerken had ik al, ik zal wel een keer wat posten.Simpele dingen als tasjes, en sjaals, maar ook zogeheten amigurumi.