Nieuwe rondes, nieuwe kansen!
Ik bedacht me vandaag ineens dat ik wel weer eens wat posten kan. Misschien krijg ik daardoor weer wat creatieve inspiratie.
So, what happened in the maintime?
Ik heb zaterdag te horen gekregen dat ik mijn diploma volgende week op mag halen. Ik had deze brief pas in december verwacht, dus dat is geweldig nieuws. Hiermee kan ik bij de contactlensvereniging worden aangemeld!
Verder ben ik wezen uitbreiden met mijn Sims3 spel. Laatste aanwinst is De Sims Exotisch Eiland. Ik moet nog even flink op onderzoek uit wat ik nu allemaal kan, maar so far alleen maar leuk :D
Ondanks dat het vandaag 1 juli is, is het hier nog steeds niet echt zomers. Veel bewolkt, veel regen, weinig zon. Tot nu toe nog niet langer dan 3 dagen achter elkaar goed weer.. Fingers crossed for improvement! Misschien pas wanneer ik zelf zomervakantie heb. Dat is pas vanaf half augustus, dus dat duurt toch nog even.
Sporten is ook iets wat ik meer probeer te doen. Eens per week zet ik de hometrainer in de woonkamer ben ik een uurtje sporten. Verschillende oefeningen voor de spieren ben ik aan het testen om zo voor mij de ideale combo's te vinden. Ergens in februari raakte ik de 75kilo op de weegschaal. Sindsdien probeer ik dicipline op te bouwen om elke week te sporten. Ik denk dat vanaf april of mei dit consequent doe. Nu zit ik al een klein maandje op ong 70kilo. Ik merk dat ik echt vaker zal moeten sporten om de 65 te halen. Dan pas ik mn oude maatje weer en vind ik het goed. Het zou super zijn als ik tegen mijn vakantie dat doel heb bereikt. Als er dan ook nog goed weer is kan ik eindelijk weer in een bikini ipv zwempak!
In de overige vrije uurtjes van de avond ben ik veel op YouTube te vinden. Ik volg wat vloggers zoals de Shaytards, Katers17, en Mr. Arturo Trejo. Muziek luisteren gaat ook prima hier, net als ideeën krijgen voor crafts en hairdo's. Haken doe ik weer iets minder vaak, maar wil dit wel weer oppikken. Ik een projects waar ik achterloop, en wat nieuwe projecten in gedachten. Eens zien of dat ook nog lukt.
Dat was 'm weer. Eens zien hoe het loopt!
<3
Puntje van mijn tong
Heb je dat wel eens? Dan zit 't op 't puntje van je tong. Het blijft aan je knagen tot je het antwoord hebt. En dan moet het eruit, hé? Hier gooi ik het eruit.
maandag 1 juli 2013
dinsdag 31 januari 2012
Dinsdag
Vandaag was maar een halve werkdag, dus rustig aan beginnen. Ik heb wat groentepotjes de etiketten afgehaald. Deze had ik bewaard om spulletjes in te bewaren. De potjes dus in een bak met heet water en wat allesreiniger en na een uurtje gleden de etiketten er met gemak vanaf. Geen lijmresten! Vanavond heb ik alle kraaltjes en kleine prulletjes op kleur in de potjes verdeeld. Een foto is gemaakt!
Met het sorteren kwam ik ook langs mijn houten kistje waar alle restjes wol inzitten. Draadjes die te kort zijn om een echt bolletje van te wikkelen maar te lang om weg te gooien. Ik had deze een beetje opgewikkeld, maar dit werd zo'n rommeltje. De beste ideeen krijg je op de wc zeggen ze? Nou dat klopt! Ik heb de lege wc-rolletjes bewaard. Die vouw je plat en knip je in 4 gelijke delen, zodat je een soort ringen overhoud. Het eind van je wol schuifje in t ringetje en de rest wikkel je erom heen! Op het kartonnetje kun je de kleurcodes en het merk op schrijven. Met een haarschuifje kun je het beginnetje vast klemmen en zorg je er meteen voor dat bij vollere kaartjes de wol er niet afschuift!
Met het sorteren kwam ik ook langs mijn houten kistje waar alle restjes wol inzitten. Draadjes die te kort zijn om een echt bolletje van te wikkelen maar te lang om weg te gooien. Ik had deze een beetje opgewikkeld, maar dit werd zo'n rommeltje. De beste ideeen krijg je op de wc zeggen ze? Nou dat klopt! Ik heb de lege wc-rolletjes bewaard. Die vouw je plat en knip je in 4 gelijke delen, zodat je een soort ringen overhoud. Het eind van je wol schuifje in t ringetje en de rest wikkel je erom heen! Op het kartonnetje kun je de kleurcodes en het merk op schrijven. Met een haarschuifje kun je het beginnetje vast klemmen en zorg je er meteen voor dat bij vollere kaartjes de wol er niet afschuift!
maandag 30 januari 2012
Maandag
Het was vandaag weer een schooldag.
Vroeg begonnen, 7 uur op het station klaar staan om opgepikt te worden. Door de sneeuw en de lage temperatuur was het wel zo koud dat ik maar in de auto wachtte van mn vriend. Hij had me naar het station had gebracht, dus dat ging prima.
Het werd kwart over 7, het werd half 8... Toch maar even bellen. Telefoon gaat niet over en geeft aan dat het nummer niet in gebruik is: aaah!! En nu? Toen het kwart voor was besloot ik toch maar met de trein te gaan.
Snel een kaartje gehaald en de trein naar Amsterdam genomen. Daar overstappen naar Utrecht. Dan nog rennen naar de bus, nog net gehaald en hop, hop, de school in. Bijna een uur te laat, maar beter laat dan nooit!
Goed, wat is er verder gebeurd de afgelopen week? M'n vriend heeft me verrast met een stapel wol :D
Ik ben er meten mee wezen experimenteren want ik hoorde her en der dat dit er lastige wol is. Begonnen met een 5mm naald en een extra draad erbij was het advies. Dat was dus niks voor mij als beginner met deze draad. Zonder het extra draadje misschien? Dat ging al beter, maar bleef lastig te voelen. Mijn eerst volgende haak is een 10mm. Dat ging super! Dit was niet makkelijk alsnog, maar na een paar keer begon ik te voelen hoe het moest.
Het eerste wat ik gemaakt heb zijn een paar fingerless gloves
Vroeg begonnen, 7 uur op het station klaar staan om opgepikt te worden. Door de sneeuw en de lage temperatuur was het wel zo koud dat ik maar in de auto wachtte van mn vriend. Hij had me naar het station had gebracht, dus dat ging prima.
Het werd kwart over 7, het werd half 8... Toch maar even bellen. Telefoon gaat niet over en geeft aan dat het nummer niet in gebruik is: aaah!! En nu? Toen het kwart voor was besloot ik toch maar met de trein te gaan.
Snel een kaartje gehaald en de trein naar Amsterdam genomen. Daar overstappen naar Utrecht. Dan nog rennen naar de bus, nog net gehaald en hop, hop, de school in. Bijna een uur te laat, maar beter laat dan nooit!
Goed, wat is er verder gebeurd de afgelopen week? M'n vriend heeft me verrast met een stapel wol :D
Ik ben er meten mee wezen experimenteren want ik hoorde her en der dat dit er lastige wol is. Begonnen met een 5mm naald en een extra draad erbij was het advies. Dat was dus niks voor mij als beginner met deze draad. Zonder het extra draadje misschien? Dat ging al beter, maar bleef lastig te voelen. Mijn eerst volgende haak is een 10mm. Dat ging super! Dit was niet makkelijk alsnog, maar na een paar keer begon ik te voelen hoe het moest.
Het eerste wat ik gemaakt heb zijn een paar fingerless gloves
Dat ging aardig goed! De steken zijn vrij groot geworden, maar door de fluffy wol toch goed dekkend. Ik zal ze nog in de praktijk proberen, zien of het goed isoleert. Het patroon is erg eenvoudig en komt hier vandaan.
Ik was op dreef! Meer! Wat is nog meer leuk in deze wol? Een mandje! Tadaa!! En ook hiervan de link voor het patroon.
Ik moet clearly werken aan mn fotoshopping skills, maar dat komt goed, hahaha!
Voor de andere kleuren ben ik aan het twijfelen voor het doel. Ik was van plan er een mooie deken mee te maken, maar de wol is toch wel erg lastig. Ik zou moeten oefenen naar een kleinere naald, maar om er dan alsnog 1,5 meter aan deken van te maken? Daar denk ik nog even over na!
Vrijdag
Zo, het grootste deel van de werkweek is voorbij. Zelf moet ik nog een dag werken voor mijn weekend echt begint.
Het examen? Ja ging wel, denk ik. Ik vind dat altijd moeilijk inschatten. Makkelijk was het echt niet, maar ook niet megamoeilijk. De stress ervan is weg, nu weer lekker relaxen :)
Het examen? Ja ging wel, denk ik. Ik vind dat altijd moeilijk inschatten. Makkelijk was het echt niet, maar ook niet megamoeilijk. De stress ervan is weg, nu weer lekker relaxen :)
maandag 23 januari 2012
Maandag
Normaal zou ik nu op school zitten, maar omdat er examens zijn gaat dat niet. Dus thuis aan de studie.
Samenvatting is gemaakt. Aantekeningen nagelezen. Alleen nog de laatste schrijfsels uittypen.
Met dit examen zou ik moeten bewijzen dat ik kennis heb over aparte contactlenzen. Hoe deze aangepast worden, hoe ze opgebouwd zijn en waneer je deze toepast. Het gaat om asferische, torische en presbyope contactlenzen. Daarnaast wordt ook de tranenscoop en keratoconus behandeld.
Erg interessante stof, maar dus erg veel. Ik moet wel zeggen dat dit onderdeel mijn interesse in contactlenzen verder heeft ontwikkeld.
Ben ik dus blij mee :)
Als beloning voor mezelf heb ik de printerkast overhoop gehaald. Alles wat erin zat aan printpapier, pennen en informatieboekjes heb ik gesorteerd en lekker compact weg geruimd. Lekker veel ruimte gemaakt voor mijn haakspulletjes!
Het kleine stapeltje haakboeken ligt er nu mooi in. De lade is nu ingedeeld met alle aangebroken bolletjes wol en een kistje met de nog bruikbare korte eindjes. De kast heeft 3 leuke vakjes waar je een wijnfles mooi in zou leggen. Daar staan nu wat glazen potjes met belletjes en hangertjes mooi gesorteerd. Verder is het mandje met kleine bruikbare dingetjes ook in zo'n vakje gezet. Alle ringetjes, lintjes en kleine naalden liggen dus ook op zn plek.
Ik ben er zowaar een beetje trots op!
Minder leuk vandaag: mijn mannetje is snipverkouden. Wakker geworden met een zere rug, volle neus en vol hoofd. Nu loopt hij rond met en tissuebox in zijn hand en waterige ogen... Nu maar hopen dat hij er snel vanaf is en ik het morgen niet ook heb.
Samenvatting is gemaakt. Aantekeningen nagelezen. Alleen nog de laatste schrijfsels uittypen.
Met dit examen zou ik moeten bewijzen dat ik kennis heb over aparte contactlenzen. Hoe deze aangepast worden, hoe ze opgebouwd zijn en waneer je deze toepast. Het gaat om asferische, torische en presbyope contactlenzen. Daarnaast wordt ook de tranenscoop en keratoconus behandeld.
Erg interessante stof, maar dus erg veel. Ik moet wel zeggen dat dit onderdeel mijn interesse in contactlenzen verder heeft ontwikkeld.
Ben ik dus blij mee :)
Als beloning voor mezelf heb ik de printerkast overhoop gehaald. Alles wat erin zat aan printpapier, pennen en informatieboekjes heb ik gesorteerd en lekker compact weg geruimd. Lekker veel ruimte gemaakt voor mijn haakspulletjes!
Het kleine stapeltje haakboeken ligt er nu mooi in. De lade is nu ingedeeld met alle aangebroken bolletjes wol en een kistje met de nog bruikbare korte eindjes. De kast heeft 3 leuke vakjes waar je een wijnfles mooi in zou leggen. Daar staan nu wat glazen potjes met belletjes en hangertjes mooi gesorteerd. Verder is het mandje met kleine bruikbare dingetjes ook in zo'n vakje gezet. Alle ringetjes, lintjes en kleine naalden liggen dus ook op zn plek.
Ik ben er zowaar een beetje trots op!
Minder leuk vandaag: mijn mannetje is snipverkouden. Wakker geworden met een zere rug, volle neus en vol hoofd. Nu loopt hij rond met en tissuebox in zijn hand en waterige ogen... Nu maar hopen dat hij er snel vanaf is en ik het morgen niet ook heb.
zondag 22 januari 2012
Zondag
Zondag de 22e, wat een dag vandaag... Ken je de afkorting S.O.G.? Dat was volledig op mij van toepassing. Dinsdag aanstaande heb ik een examen. Ik ben bezig met een opleiding om mij te specialiseren in contactlenzen. De leerstof is niet gemakkelijk, het is veel. Het meeste is goed behandeld op school, maar je moet zelf ook nog wat doen, natuurlijk. Morgen heb ik nog een hele dag en dan komt het erop aan.
Studie Ontwijkend Gedrag... Wat heb ik in de tussentijd gedaan? Een beetje facebook, een beetje met de katten knuffelen. Naar de McDonalds geweest. En inspiratie opgedaan op mn laatste hobby: haken. Het schijnt weer helemaal hip te zijn. Toch is het bij mij niet veroorzaakt door mode, maar door mn zusje. Een zwak voor handwerken had ik al, ik zal wel een keer wat posten.Simpele dingen als tasjes, en sjaals, maar ook zogeheten amigurumi.
Studie Ontwijkend Gedrag... Wat heb ik in de tussentijd gedaan? Een beetje facebook, een beetje met de katten knuffelen. Naar de McDonalds geweest. En inspiratie opgedaan op mn laatste hobby: haken. Het schijnt weer helemaal hip te zijn. Toch is het bij mij niet veroorzaakt door mode, maar door mn zusje. Een zwak voor handwerken had ik al, ik zal wel een keer wat posten.Simpele dingen als tasjes, en sjaals, maar ook zogeheten amigurumi.
Abonneren op:
Posts (Atom)